top of page

Atklāj, kā uzturs ietekmē Tavas ādas veselību

Kosmetoloģijas pasaule mūs māca, kā mīlēt un rūpēties par savu ādu no ārpuses, bet ko mēs varam darīt, lai to uzlabotu no iekšpuses? Sadarbībā ar OnPlate sniegsim jums noderīgus padomus veselīgā uzturā. SIA OnPlate ir sociālais uzņēmums, kurš piedalās ESF projektā Nr. 9.1.1.3/15/I/001 ''Atbalsts sociālajai uzņēmējdarbībai''. Projekta sociālais mērķis ir izveidot ilgtspējīgu svara zaudēšanas programmu, kas balstīta uz klienta izglītošanu, paradumu un domāšanas veida maiņu, tādējādi radot efektīvu instrumentu aptaukošanās izplatības mazināšanai.




Jau sen zināms, ka mūsu ikdienas uzturs ir saistīts ar ādas veselību, ietekmējot gan novecošanās procesus, gan ādas izskatu. Tāpat ādas stāvokli ietekmē stress, miega režīms, zarnu mikrobioms, hormoni, ģenētika, medikamenti un ādas kopšanas līdzekļi.


Lai mūsu ievērotais ādas kopšanas režīms sniegtu vislabākos rezultātus, papildus tam noteikti ieteicams parūpēties par to, lai uzturā netrūktu svarīgākās uzturvielas, kas vajadzīgas ādas veselības un izskata uzturēšanai.

 

Viens no svarīgākajiem elementiem ādas struktūru veidošanā ir olbaltumvielas, ko veido sīkākas daļiņas - aminoskābes. Ādai tik svarīgo kolagēnu veido aminskābes glicīns, prolīns, hidroksiprolīns un, lai uzņemtu visas organismam un ādai nepieciešamās aminoskābes, ieteicams parūpēties, lai katru dienu uzņemtu pietiekoši daudz vērtīgo olbaltumvielu.

 

Lai vislabāk noritētu aminoskābju vielmaiņa, olbaltumvielas ieteicams ēst vairākas reizes dienā, t.i. iekļaut kādu olbaltumvielu avotu katrā ēdienreizē, piemēram, izvēloties putnu gaļu vai zivis, olas, pākšaugus, piena produktus u.tml. Lai veicinātu kolagēna sintēzi organismā, ieteicams uzturā iekļaut cinku un C vitamīnu saturošus produktus - riekstus, sēklas, pilngraudu produktus, vēžveidīgos, pākšaugus, augļus, ogas, dārzeņus dažādās krāsās.

 

Palielināta cukuru saturošu produktu lietošana veicina ādas novecošanos, kā arī var izraisīt aknes uzliesmojumus, nevēlamas izmaiņas zarnu mikrobiomā un veicināt iekaisuma procesus.



Tāpēc uzturā ieteicams iekļaut šķiedrvielas saturošus produktus jeb pilngraudu produktus, kas nesatur daudz pievienotā cukura, piemēram, pilngraudu maize, makaroni, griķi u.c. Šķiedrvielas satur arī pākšaugi, augļi, dārzeņi, ogas, sēklas, rieksti u.c. Tie palīdzēs uzlabot zarnu mikrobiomu un uzturēt ādas elastību. Dienā ieteicams uzņemt ~25 g šķiedrvielu, kas palīdzēs arī uzturēt normālu holesterīna līmeni un sniegs ilgāku sāta sajūtu.

 

Augļi, dārzeņi un ogas satur arī daudz vitamīnu, minerālvielu un antioksidantu, kas var palīdzēt aizsargāt ādu no kaitīgo brīvo radikāļu izraisītā oksidatīvā stresa, uzlabot ādas strukturālo izturību un aizsargāt pret iekaisumu.

 

Tāpat būtisks ir optimāls ūdens patēriņš, jo ir izpētīts, ka cilvēkiem, kas ūdeni lieto ļoti maz, ūdens dzeršanas palielināšana var pozitīvi ietekmēt ādas izskatu un palīdzēt uzturēt ādas hidratācijas līmeni.


Optimizējiet savu uzturu, lai uzlabot ādas veselību un izskatu!

Comments


bottom of page